آزامش محفوف در سختی هاست

نوشته شده توسط:فاطمه سادات مزاری مقدم | ۰ دیدگاه

آرامش محفوف در سختی هاست

 

 

 

نباید فراموش کنیم که نعمت ها . آسایش و راحتی ها از دل نقمت ها و سختی ها می گذرد. اصولاٌ آسایش بعد از هر سختی از سنت های الهی ست(ان مع العسر یسرا) ، فکر نکنیم که  همیشه در رنج و سختی خواهیم بود.

آرامش محفوف در سختی هاست

 

 نباید فراموش کنیم که نعمت ها ، آسایش و راحتی ها از دل نقمت ها و سختی ها می گذرد. اصولاٌ آسایش بعد از هر سختی از سنت های الهی ست(ان مع العسر یسرا) ، فکر نکنیم که  همیشه در رنج و سختی خواهیم بود. خدا ما را نیافریده تا همیشه در عذاب و ناراحتی باشیم. همیشه اینگونه بوده است که خوشی ها و خوشبختی ها از دل ناخوشی ها و بدبختی ها عبور کرده است. آنانی که مقاوم و صابر بودند در این مسیر خود را نباخته اند و آنانی که ضعیف و سست اراده بودند با کمترین فشار و ناراحتی ، زندگی را بر خود و دیگران تنگ کرده اند.

   حلوا ، خوردنی بسیار لذیذی است. آیا این شیرینی و خوشمزگی جز از دل آتش بیرون آمده است؟ آیا می شود بدون آتش و گداختگی ، حلوایی شیرین و لذید ساخت؟

   قدیمها یادتان هست که بچه ها را قنداق می کردند؟ شاید خیلی از ما و شما را هم قنداق کرده باشند. چرا؟ گذشتگان ما معتقد بودند که قنداق دست و پای بچه را می بندد ، اما در عوض و در آینده دست و پای اونا رو قرص ، محکم و صاف و کشیده خواهد کرد. یادمون نره همین دردسرها و مصیبت ها و فشارها هستند که ما رو به نعمت های بهتر و برتر رهنمون خواهند کرد و البته فراموش نکنیم که هرچه ظرفیت وجودی آدم بیشتر باشه ، بلا و رنج او هم بیشتر خواهد بود.

   آدمهای بزرگ و دریادلان ناچارند که دردهای بزرگتری را برای تعالی تحمل کنند. روز عاشورا اگه دیده باشید نه تنها زیر دیگ های بزرگ آتیش می گذارند بلکه روی سر آنها رو هم آتش می گذارند و دور تا دور اون رو با خمیر محکم می کنند که نفس شان بیرون نیاید ! ان ربک علیم حکیم : پروردگار تو هم داناست و بی حساب و کتاب کار نمی کند.

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...