هفت نکته اساسی برای سال جدید

نوشته شده توسط:فاطمه سادات مزاری مقدم | ۰ دیدگاه

هفت نکته اساسی برای سال جدید

دوستان سلام و عیدتان مبارک . 

برای موفقیت در سال جدید باید به این هفت نکته توجه جدی داشته باشیم ....

هفت نکته اساسی برای سال جدید

دوستان سلام و عیدتان مبارک . 

برای موفقیت در سال جدید باید به این هفت نکته توجه جدی داشته باشیم .

1- نگاهی به روزهای گذشته خود داشته باشیم ، آنچه از موفقیت و پیروزی و یا عدم موفقیت ( تجربه هایی برای موفقیت ) برایتان رخ داده است را به یاد بیاورید. اگر دوست داشتید یادداشت کنید و اگر خوب دقت کنید در تمام این موارد خودمان تاثیر گذار بوده ایم ، این خودمان بوده ایم که می خواستیم موفق بشویم و یا موفق نشویم .
 


2- بررسی کنیم ببینیم چه کسانی به ما کمک کرده اند که توانستیم موفق بشویم . اسامی همه آنها را بنویسیم و از آنها تشکر و قدردانی داشته باشیم . این تشکر از خداوند می تواند یک نماز شکرگزاری باشد و یا از دوستان و خانواده با یک هدیه ، یک نامه و یا حتی یک جمله محبت آمیز .

 

3- اگر در سال گذشته اذیتی برای دیگران ایجاد نموده ایم از آنها عذر خواهی کرده و حلالیت بطلبیم و اگر توانستیم برای آنها کاری انجام دهیم.

 

4- اگر کسی یا کسانی در حقمان بدی کرده اند آنها را از صمیم قلب ببخشیم و برایشان دعا کنیم .

 

5- نقاط قوت و ضعفمان در سال گذشته را بنویسیم و برای تقویت نقاط قوت و تبدیل نقاط ضعف به قوت برنامه ریزی و تلاش کنیم .

 

6- اهدافمان برای سال جدید را بنویسیم . اهداف باید بسیار دقیق تعریف شده باشند . یعنی باید دارای ویژگی هایی باشند از جمله : کاملا اختصاصی و مشخص ، قابل اندازگیری ، قابل دستیابی و منطبق بر واقعیات ، حتما دارای زمان ب و همچنین قابل توسعه و انگیزش بخش باشد.

در ضمن شما باید در زمینه های مختلف هدف گذاری نمایید. هدف هایی مرتبط با خانواده ، دوستان ، کار ،امور معنوی ، توسعه مهارت های فردی ،سلامت و تفریح و سرگرمی . شما زمانی موفق خواهید بود که در زمینه های مختلف موفق باشید .

 

7- برای رسیدن به اهدافتان برنامه ریزی نمایید .

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...